Pospravimo in očistimo energijo
Pisarna je naš drugi dom. V njej preživimo največji del svojega aktivnega časa. Delovni prostor nam lahko pomaga dvigniti raven energije ali pa nam jo jemlje. Tako kot redno brišemo prah, zračimo, pospravljamo, sesamo in drugače čistimo svoj dom, to počnemo tudi v delovnem okolju. Pa se pri tem zavedamo energij, ki smo jih ujeli in očistili? Ko gre za prostor, v katerem se izmenjujejo različne stranke, je čiščenje še posebej pomembno.
Kopičenje energije
Naš prostor je kot organizem, ki sprejema in kopiči energijo. Kar vanj vnesemo, to običajno tudi ostane v njem. To lahko občutimo kot težo, ki nam onemogoča kvalitetno delovanje. Ker se podobno hrani s podobnim, se v prostoru, kjer je ujeta slaba energija, rodi še več slabe energije. Zato je pomembno, da prostor, v katerem ustvarjamo in delujemo, sproti temeljito čistimo. To lahko počnemo na ravni materialnega in videnega, lahko pa se poglobimo in s posebnimi oblikami čiščenja dosežemo tudi energetske učinke.
Zgodovina kulture in religij pozna mnoge obredne rituale čiščenja prostorov. Tudi na naših tleh so bili ti obredi živi – z žganjem aromatiziranih zelišč na domačih pečeh, posvečanje duhovnikov z blagoslovljeno vodo in svečenikov s kadili … Preteklost je (tako kot mnogim drugim področjem) posvečala precej pozornosti posvečenosti prostorov. Obred prižiganja svečk, s katerimi zažgemo slabo energijo in v mislih privabimo pozitivno, je ostal živ tudi v današnjem času. Če se posvetimo energiji v prostoru, pomeni, da začenjamo pri temeljih. Le v pozitivnem okolju bomo lahko ustvarjali pozitivno.
Pometanje, sesanje in pospravljanje
Pogoj za kakršnokoli energetsko čiščenje je seveda, da je prostor pospravljen, urejen, očiščen prahu, umazanije in odvečnih stvari, predvsem kupov papirjev in smeti. Še celo najbolj običajno delo v povezavi s čistočo prostora – pometanje, ima neverjetno moč tudi na ravni energije. Ni vseeno, kdo in s kakšno naravnanostjo čisti naše prostore. Gre za obred, ki lahko pomeni mnogo več kot samo premikanje omela in zlaganje pometenega na kupček. Gre za proces miselnega čiščenja – če se tega dela lotimo z namenom in željo, da ustvarimo bolj čist prostor, bo to učinkovalo tudi na energetski ravni.
Pospravljanje v pisarni je izjemnega pomena
- tako v fizični obliki – ker je prav, da se delovni dan zaključi s pospravljeno mizo, očiščenimi skodelicami, urejenimi fascikli in brez dela, ki je ostalo nedokončano,
- kot tudi v elektronski obliki – neodgovorjena elektronska pisma ali neurejeni dokumenti, ki jih kasneje ne moremo najti, postanejo naša obremenilna krama, ki jo v nevidnem nahrbtniku nosimo naprej v nov delovni dan. Težko začnemo dan polni elana, če vemo, da nas čaka kup neprečiščeni in nepredelanih zadev.
Urejena in pospravljena delovna miza
Najbolj enostavno pravilo sprotnega pospravljanja je: imejmo na mizi samo tisto, čemur se trenutno posvečamo, ostalo pa pospravimo na police ali v omare. Po raziskavah ljudje z neurejenimi in prepolnimi mizami porabijo v svojem osemurnem delavniku tudi do uro in pol več časa za svoje delo, kar bi pomenilo en celoten delovni dan v tednu! Kdo si lahko privošči izpad enega dneva dela?
Če omenimo čiščenje računalnika, vsi najprej pomislimo na vsebinsko čiščenje vsega, kar se nabere ob nenehnem delovanju, povezavah, nalaganju datotek in drugih elementov … To je pomembno čistiti sproti povsem enako, kot je potrebno prezračiti glavo od nenehnega delovanja. Poljubno pogosto si vzemimo čas in preglejmo datoteke, zbrišimo vse, česar ne potrebujemo in kar ustvarja nered ali zaseda prostor na našem trdem disku. Tisto, kar moramo / želimo shraniti, lahko shranimo na CD, DVD ali arhivske zunanje diske.
Vsaj enkrat na leto posvetimo pozornost tudi fizičnemu čiščenju vseh delov računalnika. Sam računalnik očistimo tako zunaj kot znotraj (s krpo in sesalcem, lahko pa prosimo svojega računalniškega serviserja, da nam pomaga z izpihovanjem), tipkovnico in miško očistimo večkrat na leto - odvisno od potrebe po čistoči ter od količine prahu in umazanije. Večkrat na leto prav tako temeljito očistimo monitor in redno brišemo prah z zaslona. Ne pozabimo pa računalnika v celoti izklopiti iz električne napetosti, izklopiti vseh kablov in tudi teh pozorno očistiti. Morda bomo pri tem začutili potrebo po ureditvi »kabelskega« nereda.
Da je ohranjanje reda na delovnem mestu v poslovnem svetu pomembno, priča dejstvo, da naj bi vsak zadnji petek v aprilu mednarodno poimenovali kot Dan čiščenja svoje delovne mize. Če ne drugače, se lahko takrat pridružimo veliki množici ljudi z vsega sveta in si (z dodano močjo kolektivne energije) temeljito očistimo delovni prostor.
Energija v prostoru
Energija ima svoj vonj. Tako, kot občutimo negativno stranko, ki za seboj pusti svojo sled, je mogoče občutiti tudi zastalo energijo prostora, ko se na primer vrnemo iz štirinajstdnevnih počitnic. Vonj, ki nam ni prijeten, je mogoče odstraniti, s tem pa se zagotovo dela slabe energije.
Pomagamo si lahko s svečami, ki naj med našim čiščenjem gorijo. Prižgemo jih lahko na več koncih in predvsem po kotih, kjer je še posebej veliko zastale energije. Če bomo uporabljali kadilo, lahko skledico s kadilom (ali žajbljem ) prenašamo po prostoru. Blagoslovljena je tudi voda, ki jo pustimo nekaj ur na soncu. Sonce preko vode prinese v prostor čisto, svežo energijo, če s takšno vodo poškropimo po prostoru. Pomagamo si lahko tudi s kristalno soljo, ki je znana, da vpija negativno energijo. Posujemo jo po tleh, predvsem po kotih, jo pustimo 24 ur, nato jo temeljito posesamo in odvržemo vrečko v sesalcu – po določenem času se namreč energija sprosti navzven. Ker je energija tudi v zvoku, za čiščenje lahko uporabimo posebne zvončke, tibetanske sklede ali kakšno podobno sestavljeno duhovno glasbo, lahko pa si pomagamo tudi s ploskanjem.
Ko se lotevamo čiščenja prostora, ne gojimo žalosti, utrujenosti ali nemira. Svojo energijo bomo vnašali v prostor in s tem ne bo pravega učinka. Svojemu prostoru moramo pokazati spoštovanje. Čiščenja se je najbolje lotiti v zgodnjih jutranjih urah, ko so tudi sicer energije narave in ljudi sveže in čistejše. Ni pa nujno, le da ne čistimo ponoči.
Po čiščenju očistimo tudi sebe – oprhajmo se, oblecimo v sveža oblačila in začnimo novo poglavje v osveženem prostoru.
V tej številki preberite še:
Zdrave novice za vas pripravlja
Projekt Celosten pristop k sistematični promociji in izboljšanju zdravstvene ozaveščenosti zaposlenih (zavarovanih oseb) v računovodskih servisih in zmanjšanju absentizma v dejavnosti je na podlagi Javnega razpisa za sofinanciranje projektov za promocijo zdravja v letu 2013 in 2014 finančno podprl Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
Avtor: Zbornica računovodskih servisov